söndag 7 augusti 2011

85-års kort

Igår var vi och firade en av min mans släktingar som fyller 85år ganska snart. Sen jag kom in i släkten så har denna man hållit på med gamla traktorer. Jag bestämde mig för att jag skulle göra ett kort med någon form av traktor på och såhär blev resultatet:


Jag har vid tillfälle köpt ett kitt med dessa olika mönstrade papper i samt en del stickers som jag inte använde på detta kort. På dem mönstrade papper jag använt här är det gamla john deere traktorer på. Till dem har jag använt mig av två andra mönstrade papper, ett ser ut som jord och det andra som säd. För att få till den lilla extra glamour jag tycker ska finnas när man ska fira någon som fyller 85år så har jag skrivet åldern med glitterlim och sen satt dit blommor som jag piffat med samma glitterlim och i mitten använt mig av en guldfärgad pearl maker.


Detta är ett foto på insidan och den är det ett av de mönstrade papper jag använt på framsidan på kortet för att det ska hänga ihop och ett vitt papper för att man lätt ska kunna skriva sin hälsning. Det vita pappret har jag kantstansat en bård på två sidor.


Eftersom att min kortbas är svart blir det svårt att skriva sin signatur poå det och då löste jag detta problem som på bilden ovan =)

Hoppas ni gillade det. Det var lite inspiration från mig. Ha en fortsatt bra söndag, på återseende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar