onsdag 1 juni 2011

Sommar för mig

Nu har sommaren kommit ordentligt tycker jag när det blir juni :) Förutom det vackra vädret och den ljusa årstiden som man förknippar med sommaren, förknippar jag även student, midsommar, vigsel och dop dit. Ja, student och midsommar är tradtioner återkommer varje sommar. Dop/vigsel....ja.....här där jag bor har det alltid, de gånger jag ska till att döpa mina barn, varit mycket dop och vigslar i kyrkan och svårt att få datum under sommaren. Så nu har det blivit något som jag förknippar med sommaren och den ljusare årstiden. Men visst vet jag att de också är dop och vigslar resten av året.
Så nu när det är sommar har jag både på beställning och för min egen del gjort en hel del kort till dessa tillfällen. Idag tänkte jag visa ett dopkort och ett studentkort, här nedan, de korten har jag gjort för min egen del.


Mirandanallen! På kortbasen har jag stämplat mirandanallen med Versa Mark för att gör ett eget mönster. Sen är motivet (mirandanallen) stämplad, färglagd och embossad i flera steg. Gjorde det här kortet i rosa nyanser, då jag fick beställning på ett dopkort till en tjej, det här är ett av de korten som beställaren fick välja mellan. Det hon valde kommer ut imorgon här på bloggen


Här är ett studentkort med mirandanallen. Jag har stämplat mirandanallen, sen färglagt den och tillslut embossat den för att få den så blank. Stundentmössa är också stämplad och embossad sedan urklippt och dit satt på nallens huvud. Denna nalle kom med medlemstidningen i klubben Min lilla bod där jag är inspiratör.


Om du är intresserad eller nyfiken på klubben min lilla bod så gå in och titta här. Vi har även en blogg där vi lägger ut tips och trix den hittar du här.


Det var allt för nu. Här ser det ut att bli en dag med ganska fint väder så jag tänker passa på att njuta av dagen och sen blir det att åka på studentfest ikväll. Vad ska du göra idag?


Hej så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar