fredag 3 juni 2011

Beställda kort :)

En nära släkting till mig beställde 3st kort till tre olika tillfällen. Två kort nehövde vara klar till i lördag, 1 dopkort och 1 bröllopskort, samt ett till nu i onsdags och det skulle vara ett studentkort. Såhär blev resultaten :)



Här är ett lila dopkort. Jag fick information om att det skulle vara till ett dop där en tjej skulle döpas men annars fick jag fria händer. Jag har stämplat och värmeembossat mirandanallen. Jag har torrembossat (i cuttlebugen) blommorna i det mönstrade lila pappret. Mirandanallen är vattenstämplad och värmeembossad med genomskinligt embosspulver på kortbasen. Till det valde jag et matchande lila band och skrev "På dopdagen" för hand.


Närmare foto på det torrembossade pappret och den stämplade och värmeembossade nallen.


Fick ingen specifik information kring detta kort heller, utan bara att det skulle vara till ett bröllop. Så på detta kort valde jag att embossa ett eget mönster på kortbasen med guld embosspulver. till det har jag stäplat fåglarna med svart och färglagt endast blommorna med grönt respektive rött glitterlim.


Här är en närbild på fåglarna och blommorna.


Det här studentkort hade beställaren önskemål att kortet skulle gå i svart och vitt, samt endast vara färgen från bandet på studentmössan. Såhär blev min tolkning... Även här har jag använt mig av den söta mirandanallen :)

Lämna gärna kommentar här och har du några frågor så ställ dem gärna :) Ha en fortsatt trevlig helg. See you next week...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar