lördag 18 juni 2011

Sommartävling

Jag och en vännina bestämde oss för att delta i Scrap-Perras sommartävling och beställde därifrån varsitt tävlingskit. Sommartävlingen består av 12 deltävlingar (mer om det kan du läsa här) och det här bidraget är till deras deltävling 1 där man skulle följa en skiss. Vill du se hur skissen ser ut klicka här!


Mitt tävlingskit bestod av Bo Bunny papper och tillhörande matchande dekorationer. Jag tycker mitt kit var jättefint och inspirerande. Här har jag använt tre mönstrade papper från Bo Bunnys serie Timepiece Det röda som bakgrund, klockan och sen de utklippta nycklarna är från samma serie.



Denna metalldekoration fanns med i mitt tävlingskit och passade bra på layouten, jag har stansat ut tre hjärtan ur samma Bo Bunny papper som nycklarna (på bilden ovan) är klippta ur. De tre utstansade hjärtan som jag har i min metalldekoration har jag chalkat lite med chestnut roan på kanterna. På bilden med de utklippta nycklarna kan man se att dessa sitter på ett grått snöre och att jag i ändarna har fastsatt de med hjärtbrads.


Såhär blev min rubrik till min LO. Men jag fick tänka till en stund, den fanns inte hos mig direkt. Men jag är supernöjd med mitt resultat :)


Som många av er vet är jag kortmakare och gör mycket kort. Min personliga utmaning till mig själv när jag bestämde mig för att vara med i Scrap-Perras sommartävling var att jag ska försöka göra så många LO's som jag bara kan till deltävlingarna :) Jag gillar utmaningar och har under en längre tid velat utveckla mitt skapande med fler LO's, men inte vågat ta steget riktigt. I och med den här sommartävlingen såg jag min chans :))

Ni får gärna kommentera vad ni tycker om min LO. Det vore roligt att veta om ni gillar mitt försök till att utveckla mitt skapande mer fler LO's.

Ha en trevlig helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar