onsdag 22 juni 2011

Sommartävling - utmaning 2

Utmaning 2, i sommartävlingen hos Scrap-Perra, gick ut på att man skulle inspireras av dikten nedan...



Såhär blev min tolkning:




Dikten passade helt perfekt till min semesterbild från 2008 och på så vis fick den vara med som textinslag på min LO.
När vi var i Turkiet åkte vi ut med en båt för på sightseeing på öppet vatten och det är från båten som jag tagit denna bild på det klarblåa vatten. I vattnet speglar solen sitt vita ljus och det glittrat. Regnby försvinn, svinn, svinn...passade också bra då det regnade ca 10 droppar strax innan båten åkte iväg med oss. Jag tycker att min bild speglar nästintill allt står står i dikten.

Återigen har jag utmanat mig själv med att göra en LO och den här gången blev jag riktigt nöjd. Vem vet kanske blir min nya nisch....nej, men garanterat ett kompliment i mitt pysslande :)

Ha en bra kväll allihop. Jag ska scrappa ihop utmaning 3 ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar